Na internetu poprvé publikováno dne 8.9.2007.
V říjnu 2006 jsem objevil (nesmějte se mi) Trainz Railroad Simulátor 2006 a v zhledem k těžkopádnosti editoru trati Microsoft Train Simulátoru (nebo spíše mému neumění v něm pracovat) jsem se rozhodl pokusit postavit trať Trutnov - Jaroměř v tomto simulátoru a v MSTS jsem tento projekt tudíž zastavil.
V říjnu 2006 jsem objevil (nesmějte se mi) Trainz Railroad Simulátor 2006 a v zhledem k těžkopádnosti editoru trati Microsoft Train Simulátoru (nebo spíše mému neumění v něm pracovat) jsem se rozhodl pokusit postavit trať Trutnov - Jaroměř v tomto simulátoru a v MSTS jsem tento projekt tudíž zastavil.
Po tom co jsem se v editoru tohoto simulátoru trochu rozkoukal, pustil jsem se do stavby tratě a to stejně jako skuteční stavitele této trati - z Jaroměře. Začal jsem čtveřicí posledních staničních výhybek a z nich odbočujících tratí položených na dvou čtvercích. Protože jsem jako podklad použil letecké fotomapy, nebyl při pokládání traťových kolejí zásadní problém. Trochu jsem se popral s geometrií kolejiva mezi dvěma výhybkami s hroty u sebe v oblouku ale výsledek mě v žádném případě neuspokojil. Vzhledem k tomu, že jsem detailista snažil jsem se dotvořit oba čtverce okolím kolem trati a krajinou. Pak jsem chtěl postupně pokračovat směrem na Českou Skalici. Ačkoliv vlastní tvorba terénu a okolí je v TRS oproti stejné práci v MSTS značně příjemnější, problém nastal při osazování všech dostupných objektů. Díky nepřehlednému uspořádání všech objektů v editoru jsem více hledal než stavěl a to mi postupně vzalo chuť do stavění. Proto jsem se na několik měsíců věnoval jiným činnostem.
Na jaře roku 2007 jsem znovu oprášil chuť něco postavit a tentokrát jsem začal stavět opět na dvou panelech ale konkrétně celou železniční stanici Trutnov hl.n. Stejně jako v předchozí případě jsem si připravil jako podklad terénu letecké fotomapy. Při pokládání kolejí jsem využil možností lepšího tvarování flexibilního kolejiva TRS a vytvořil tak podle mého názoru reálnější stanici než je ta z MSTS. Co mi však dělalo problémy je nestejná geometrie výhybek a především angličáků. Rovněž tak se mi nedařilo udržet stejné sklony u kolejí na zhlavích, kde je větší počet výhybek za sebou. Z toho pak také vzniká vada, která trochu kazí vzhled spočívající v nestejné výšce kolejnic v srdcovce výhybky. Po dosazení všech základních doplňků ve stanici jsem zjistil, že autentické budovy, které jediné mohou stanici, depu a domům kolem trati vtisknou jejích skutečnou modelovou podobu si budu muset vymodelovat sám. Proto jsem se ponořil do studování návodů na stavbu v Gmaxu. No, jednoduchý domek podle návodu se mi podařilo vytvořit ale skončil jsem na texturování a vlastně na přípravě textur. Z časových důvodů jsem se dále nedostal a tak i stanice Trutnov hl.n. není dokončena. Zde najdete pro ilustraci několik málo obrázků ze trati u stanice Jaroměř a ze stanice Trutnov hl.n postavené během léta 2007.
V srpnu roku 2007 jsem musel konstatovati, že ani v TRS není stavba zrovna jednoduchá - naprosto nepovedený výběr jednotlivých objektů, tento jinak poměrně slušný editor naprosto deklasuje k nepoužitelnosti - možná jsem střevo já a dodnes jsem nepochopil jak si vybrat z těch tisíců objektu těch pár co potřebuji.
Protože se schylovalo k vydání nového železničního simulátoru - Rail Simulátor (RS) - který má dle vyjádření svých autorů využívat výhody MSTS a TRS ukončil jsem tehdy svoji další snahu o vytvoření reálné železnice ze severovýchodních Čech v těchto dvou dosavadních simulátorech a byl jsem pln očekávání co nám nový RS nabídne.