Na internetu poprvé publikováno dne 12.11.2006.
Kdysi se mi dostal do rukou oborový novinový plátek (Železničář) a tam na zadní straně byl článeček o komunitě lidí tvořících 3D modely vozidel a doplňků do železničního simulátoru od firmy Microsoft - Microsoft Train Simulátor (MSTS). Začal jsem pátrat po nějakých informacích a narazil na fórum věnované této hře. Od té doby se nepřestávám obdivovat práci zručných 3D modelářů, kteří vyrábějí pro české a slovenské příznivce MSTS špičkové modely lokomotiv, vagónů, návěstidel, či různých staveb potřebných pro vytvoření tratí. Tratě pak pomocí zabudovaného editoru staví neméně zruční a trpělivý stavitelé a to ať už smyšlených či stavěných přesně dle tratí reálných. My, běžní uživatelé pak po těchto tratích můžeme vozit vlaky sestavené z vozidel, jejichž jízdní vlastnosti a výkonové charakteristiky vylaďují doslova specialisté na tuto problematiku. Při jízdě se můžeme obdivovat umu modelářů a stavitelů nebo můžeme plnit nejrůznější úkoly, tak jak nám je připravili tvůrci aktivit či jízdních scénářů. Díky všem těmto lidem, kteří se sdružují v komunitě příznivců MSTS, tak člověk může okusit podobné pocity jaké zažívají strojvedoucích při vedení svých vlaků.
Protože jsem se také chtěl zapojit mezi tvůrčí lidi z této komunity, začal jsem pečlivě pročítat diskusní fóra a všude možně jsem na internetu shánět informace potřebné ke stavbě tratě. V roce 2006 se mi podařilo získat nějaké podklady pro stavbu trati 032 Jaroměř - Trutnov hl.n a tak jsem se po nastudování spousty informací pustil do stavby této trati.
V té době jsem již vlastnil originální hru a měl informace, že v MSTS lze terén generovat pomocí satelitních dat s reliéfem krajiny pouze jednou před započetím stavby tratě. A tak jsem si musel stanovit, které všechny tratě budu chtít maximálně postavit - proto je z dnešního pohledu záměr mého tehdejšího projektu poměrně megalomanský. Následně jsem si vygeneroval krajinu a začal stavět.
Kdysi se mi dostal do rukou oborový novinový plátek (Železničář) a tam na zadní straně byl článeček o komunitě lidí tvořících 3D modely vozidel a doplňků do železničního simulátoru od firmy Microsoft - Microsoft Train Simulátor (MSTS). Začal jsem pátrat po nějakých informacích a narazil na fórum věnované této hře. Od té doby se nepřestávám obdivovat práci zručných 3D modelářů, kteří vyrábějí pro české a slovenské příznivce MSTS špičkové modely lokomotiv, vagónů, návěstidel, či různých staveb potřebných pro vytvoření tratí. Tratě pak pomocí zabudovaného editoru staví neméně zruční a trpělivý stavitelé a to ať už smyšlených či stavěných přesně dle tratí reálných. My, běžní uživatelé pak po těchto tratích můžeme vozit vlaky sestavené z vozidel, jejichž jízdní vlastnosti a výkonové charakteristiky vylaďují doslova specialisté na tuto problematiku. Při jízdě se můžeme obdivovat umu modelářů a stavitelů nebo můžeme plnit nejrůznější úkoly, tak jak nám je připravili tvůrci aktivit či jízdních scénářů. Díky všem těmto lidem, kteří se sdružují v komunitě příznivců MSTS, tak člověk může okusit podobné pocity jaké zažívají strojvedoucích při vedení svých vlaků.
Protože jsem se také chtěl zapojit mezi tvůrčí lidi z této komunity, začal jsem pečlivě pročítat diskusní fóra a všude možně jsem na internetu shánět informace potřebné ke stavbě tratě. V roce 2006 se mi podařilo získat nějaké podklady pro stavbu trati 032 Jaroměř - Trutnov hl.n a tak jsem se po nastudování spousty informací pustil do stavby této trati.
V té době jsem již vlastnil originální hru a měl informace, že v MSTS lze terén generovat pomocí satelitních dat s reliéfem krajiny pouze jednou před započetím stavby tratě. A tak jsem si musel stanovit, které všechny tratě budu chtít maximálně postavit - proto je z dnešního pohledu záměr mého tehdejšího projektu poměrně megalomanský. Následně jsem si vygeneroval krajinu a začal stavět.
![]() |
| Záměr projektu Podkrkonoší. |
![]() |
| Čtverce s vygenerovaným terénem. |

