Po delší době se mi konečně podařilo dokončit krajinu kolem celé tratě. Výsledek si můžete prohlédnout v mém webovém albu na Rajče.net - viz odkaz pod článkem. Jako malá upoutávka slouží obrázek pod tímto odstavcem s kolejištěm stanice Svoboda nad Úpou a dominantní Černou a Světlou horou v pozadí.
Abych řekl pravdu, dost jsem se u této stavby napotil. Pojal jsem to velmi velkoryse a krajinu tvořil na všech vygenerovaných dílech z programu RWDecal a to minimálně do vzdálenosti 1 km od tratě. Proto jsem se piplal i se zákoutími, které z tratě nejsou vůbec vidět. Problém, který jsem si při výběru trati pro stavbu až tak neuvědomoval je fakt, že trať vede stále kolem nějaké zástavby a ta při stavbě zdržuje nejvíce. Nejrychleji se modeluje volná krajina. Vše to zároveň má působit i jako takový test možností hry RailWorks. Pravda je, že na mém PC se při jízdě FPS pohybuje mezi 20 - 30 a někdy klesne i pod 15. To by ještě celkem šlo. Co však je špatné je stav, kdy hra načítá nové čtverce terénu ve směru jízdy. To se pak obraz na 2 až 4 sekundy sekne. Počítám s tím, že po nějakých testech budu asi nucen odmazat část objektů a to minimálně z oblastí, které nejsou z trati vidět.
Co ještě chybí? Nemám model parovodu, který od mostu přes řeku Úpu v Horním Starém Městě takřka neustále vede na dohled od trati. Počítám s tím, že si jej budu muset vymodelovat. Dále nemám použitelné silnice s provozem aut dle mých představ. Až nějaké získám budu jimi nahrazovat silnice na dohled od trati a pak také doplním chybějící zabezpečovací zařízení u přejezdů. Model byl zatím tvořen za slunečného letního dne, jak vypadá v noci, nemám ještě zkontrolováno. Co však již teď vím je, že budu osazovat hóóóódně pouličních lamp. Jak vlastně vypadá trať v jiných ročních obdobích také nemám otestováno a jistě to přinese nejedno překvapení. Jak je vidět je ta tomto modelu ještě kupa práce, přesto však počítám s tím, že pokud vše půjde dobře, mohl bych po odladění noci uvolnit trať k beta testování.
Odkaz na galerii dalších obrázků: Rajče.net
