sobota 3. března 2012

Traťový násep

Na internetu poprvé publikováno dne 3.10.2010.

Protože terén není vždy jen rovina ale většinou se všelijak vlní, museli stavitelé tratí často k vyrovnání těchto terénních nerovností stavět tratě na náspech a v zářezech. z tohoto důvodu jsem si i já vymodeloval náspy pod koleje s podložím, aby jsem v případě potřeby mohl provést editaci náspu po jeho položení pod koleje (násep je také v ose koleje jednokolejné tratě) posunul jsem osu náspu oproti ose koleje o 2 metry. Takto potom lze bez problémů dodatečně potřebný násek v editoru hry označit. Jako letní texturu jsem použil stejnou texturu jako používám co by základní texturu trávy. Pro jarní texturu jsem použil "zažloutlou suchou trávu". O podzimní textuře ještě nejsem definitivně rozhodnut. Náspy používám o výšce 10 metrů a třech různých sklonech - 1:1, 1:1,25 a 1:1,5.

Zde můžete vidět použití náspů v mnou stavěné trati: obrázky

Zbarvení objektů je z důvodu nedostatku času zpracováno pouze v několika schématech. Vyrobil jsem si pouze ty barevné varianty, které potřebuji do stavěné tratě.


Model náspu v 3D Canvasu

Model náspu na terénu.

Vzor pro jarní texturu.

Jarní textura.

Autor objektů a textur - Oskar Trut.