Pomocí tohoto nástroje lze vytvořit u lineárních objektů se stejným profilem plynulý přechod textur, To znamená, že není vidět, kde první objekt s jednou texturou končí a kde zároveň druhý s jinou texturou začíná.
Tento nástroj používám tak, že kliknu na první objekt, pak na ikonu nástroje Blend a pak na druhý objekt. Poté se na druhém objektu od jeho začátku v délce 50 m vytvoří plynulý přechod textur. Pokud je druhý objekt kratší než 50 m ale další objekty až do délky 50 m používají stejný profil a stejnou texturu jako objekt druhý, plynulý přechod se vytvoří. V opačném případě se přechod nevytvoří.
Někdy potřebujeme vytvořit přechod dvou textur na vzdálenosti kratší než 50 m. Toho lze docílit tehdy, když druhý objekt natáhneme v délce požadovaného přechodu textur. Za je něj natáhneme stejný objekt do délky obou objektů 50 m, aby se vytvořil přechod textur. Potom třetí objekt odstraníme. Po odstranění třetího objektu se přechod textur zkrátí na délku druhého objektu. Dále již můžeme pokračovat dalším libovolný lineárním objektem.