Po přibližně měsíční odmlce tu mám ke zveřejnění pár dalších obrázků ze stavby lokomotivy.
Na obrázku níže byly na model dosazeny tabulky pro texturu s číslem lokomotivy, Konkrétně jsou na obou čelnících pod převislou částí ochozu (na obrázku nejsou vidět) a dále na obou bocích kabiny. Na obě první boční dveře kapoty přijde kulatý znak výrobce lokomotivy - ČKD. Na krytech přístupu k pomocným pohonům a brzdovému rozvaděči (pod chladícími sekcemi) je přidělán výrobní štítek lokomotivy. Na obrázku je ještě vidět dodělané uchycení a vedení tažného háku na čelníku.
Na dalším obrázku jsou konečně na kabině dodělány otvory pro okna. Musím říci, že jsem se s nimi dost natrápil. Nejprve jsem musel rozdělit kapotu na tři samostatné části - původně byla z jednoho kusu. Pak vytvořit i vnitřní stěny kabiny, protože bych rád časem dodělal i vnitřní vybavení kabiny a nakonec do takto upravené kabiny vyřezat všech deset otvorů pro okna.
Protože na obrázku výše je okny vidět skrz lokomotivu na druhou stranu a to se mi nelíbilo, rozhodl jsem se vymodelovat část vnitřního vybavení kabiny již nyní. A tak jsem vymodeloval stěnu za kterou je elektrický rozvaděč, Mezistěnu oddělující kabinu od motorového prostoru, oba pulty strojvedoucího a šatní skříň. Tím se prostor zaplnil a vše již vypadá lépe.
Jako další hodně chybějící díl jsem považoval tažný hák a šroubovku a tak jsem tyto díly vymodeloval a na model doplnil. Tyto díly by však při exportování neměly být součástí modelu lokomotivy ale budou se k modelu doplňovat zvlášť. Součástí modelu však je háček, na který se nepoužitá šroubovka zavěšuje.
Poté jsem se pustil do modelování písečníkových hadic vedoucích od zásobníků písku ke kolům. Nejprve jsem začal těmi jednoduššími a to jsou ty vnější. Zatím je to provedeno tak, že hadice jsou pouze součástí hlavního rámu a nebudou animovány dle otáčení podvozku.
Poté následovaly vnitřní. Zde bylo třeba vymodelovat alespoň přibližně litinové koleno do kterého je zavedena vzduchová hadice s tryskou ze které proud vzduch sebou strhává do hadice a pak ke kolům písek. Pro zjednodušení a úsporu polygonů jsem tu vzduchovou hadici nemodeloval.
Na předposledním obrázku jsou na model doplněna do osmi oken skla (odsuvné okno ještě není hotové). Nad šestou stupačku žebříku na kapotě je doplněna bezpečnostní zábrana (kvůli troleji) a při pohledu na tažný hák bylo vidět, že je vysunutý moc dopředu a tak jsem jej trošku zasunul zpět. Na druhé straně, která není vidět je u čtvrté nápravy přidán náhon rychloměru a na bok schodů elektro-krabička. Ještě byly na kabinu doplněny a všude na dveřích kapot vyměněny přepracované kliky do jednoduššího tvaru pro úsporu polygonů.
Na dnes posledním obrázku jsou domodelovány zjednodušené stěrače na všech čelních oknech a u všech oken (kromě středního odsuvného) doplněny gumové rámy které drží skla oken ve stěnách kabiny. V kabině kam není vidět byly doplněný lokomotivní brzdiče BP.
Takto tedy vypadá aktuální stav prací na tomto modelu. Pro dokončení vnějšího modelu mám v plánu ještě dodělat střední odsuvná okna, ochranné plexisklové štítky strojvedoucího vykloněného ze středního okna (ve sklopené poloze). V kabině pak skříň VZ, kontrolér, vlakový brzdič BS2, kliku ruční brzdy a ovládací skříňku RDS.
Takto tedy vypadá aktuální stav prací na tomto modelu. Pro dokončení vnějšího modelu mám v plánu ještě dodělat střední odsuvná okna, ochranné plexisklové štítky strojvedoucího vykloněného ze středního okna (ve sklopené poloze). V kabině pak skříň VZ, kontrolér, vlakový brzdič BS2, kliku ruční brzdy a ovládací skříňku RDS.







